onsdag den 1. oktober 2008

wiki wiki

Egentlig var jeg allerede bekendt med wikipedia, men jeg har da kastet mig ud i denne uges sjove opgave. Jeg opdagede følgende forskel på Maribo søgningen. Vælger man Maribo gå til kommer man direkte til hovedartiklen. Vælger man Maribo søg får man en liste af links som har maribo med. Næste opgave var lidt svære, da jeg måske som den eneste ikke sidder og ser vild med dans fredag aften og faktisk aldrig har gjort det. Men jeg vil fuldstændig ukvalificeret sige at artiklen er delvist opdateret. Sæson 5 er i hvert fald nævnt, og deltagerene er listet op. Men at dømme udfra dagspressen sker der jo store ting i det show hverdag. Så der mangler nok nogle detaljer f.eks. hvor mange kilo statsministerfruen far tabt?

Bernstorff slot artiklen viser hvor hurtigt det går på nettet. 15 min efter en uklarhed i an artikel var påpeget var skribenten allerede på opgaven at omformulere. Det er da imponerende. Gyldendal er 20 år om at lave revideret udgave af leksika fejl eller ej.

Så tog jeg lige en google-tur og kunne konstatere at wikipedia-artiklen lå ret højt. 5 linie var fornævnte artikel. Måske er det derfor jeg allederede kender wikipedia så godt. Man ender ofte der når man googler et emne. Jeg kan dog mærke at jeg er lidt fagskadet for et sted i mit baghoved er der en lille djævle der skriger kildekritik. Respekten er dog vokset.

Ingen kommentarer: